Waarom een klant niet moet kunnen kiezen
Onze klanten kunnen niet hun eigen product kiezen. Klinkt dat je raar in de oren? Dat begrijpen we wel… maar we zullen je hier uitleggen waarom onze klanten niet 100% hun eigen keuze moeten maken.

Wanneer kan een klant wel en niet een keuze maken?
Stel, je gaat naar de bakker voor een lekker ontbijtje. Je mag dan uiteraard zelf kiezen of je een croissant of een appelflap koopt. De bakker zal je niet zeggen dat het ene product beter bij je past dan het andere. Je hebt zelf namelijk genoeg kennis over deze producten, en je eigen smaak, om de juiste keuze te maken. Maar wanneer je bijvoorbeeld een nieuw strijkijzer nodig hebt, en er 80 ziet staan bij je favoriete discounter, dan wordt de keuze moeilijker.

Als er veel opties zijn, en je eigenlijk niet genoeg kennis hebt over het product (we zijn niet allemaal strijkijzer experts…), is het handig om wat hulp te krijgen van een verkoper. Uiteraard zal een goede verkoper altijd eerlijk zijn, en je een product aanraden dat ook echt aan je wensen voldoet. Het doel is natuurlijk dat je als klant tevreden bent met je aankoop, en hier geen spijt van krijgt.

Mogen Screenlink klanten hun eigen product kiezen?
We zullen iemand natuurlijk nooit verplichten om iets te kopen, begrijp ons niet verkeerd. Maar wij zorgen er wel voor dat de klant het product koopt dat precies bij zijn wensen past. Hoe? We hebben een uitgebreid gesprek met de (potentiële) klant, waarbij we ook echt luisteren. De bedoeling hiervan is het krijgen van inzicht in het bedrijf: Wat is het doel van de schermen? Wie zal de schermen zien hangen (klanten, personeel, voorbijgangers…)? Kan iemand binnen het bedrijf zelf content creëren of niet? etc. Hierbij geven we duidelijke informatie over alle voor- en nadelen van de verschillende opties.

Het soort advies dat wij geven
Als ondernemer denk je misschien dat het handig is om een klok op het scherm te laten zien, of het laatste nieuws. Zo weten je klanten hoe laat het is, en komen ze niet te laat op hun volgende afspraak. Ze zullen ook niet zo snel ongeduldig worden omdat ze het nieuws bekijken.

Echter weten wij uit ervaring dat dit in sommige gevallen geen goed idee is. Stel, je hebt een huisartsen- of tandartsenpraktijk, en wil schermen in de wachtkamer hangen. Je patiënten voelen zich al niet helemaal lekker, of zijn misschien zelfs wel zenuwachtig. Dit is niet het juiste moment om het nieuws op het scherm te laten zien. Hier worden we vaak alleen maar triest en boos van. (Oude) filmpjes, opgenomen in de regio, of andere positieve beelden, zijn veel leuker.

En nu het probleem met de klok. Ten eerste kan iedereen tegenwoordig altijd zien hoe laat het is, omdat je alleen maar je telefoon hoeft te pakken. Heb je lange Na het geven van uitgebreide uitleg en advies, maken we een offerte. We hebben een viertal software systemen met verschillende features en prijzen. In onze offerte geven we een bindend advies over welk systeem de klant dient te gebruiken. Uiteraard leggen we uit waarom we dit advies geven.

De voordelen van deze manier van werken
De klant hoeft geen expert te zijn om een keuze te maken, dit voorkomt een hoop keuze stress. Ook weten we zeker dat de klant tevreden zal zijn na de implementatie van het systeem.

Andere artikelen

Terug naar blog overzicht

Wil je andere artikelen bekijken?

of reageren?

Stuur ons een e-mail

Stuur je reactie op dit artikel per e-mail naar