Probo Sign in Dokkum is een digitale print & fulfilment partner voor resellers in heel Nederland en Duitsland. Dagelijks verwerkt men ruim 2500 orders, waardoor het logistieke proces vanzelfsprekend nauwlettend in de gaten moet worden gehouden.

Gebruikmakend van een gegevens-dashboard (Klipfolio) had men de wens om deze informatie ook op grote digitale schermen te tonen. Of het nou om het aantal orders gaat, het actuele gebruik van grondstoffen, dagelijkse omzetcijfers of de actuele opbrengst van de zonnepanelen op het dak: het is een feit dat medewerkers veel meer betrokken zijn bij het gehele proces en zij op die wijze zich ook mede verantwoordelijk te voelen voor de behaalde resultaten.

Systeembeheerder Gerlof van der Veen zegt hierover: “Nadat een andere leverancier in narrowcasting het niet is gelukt om deze data op leesbare wijze te tonen, is het Screenlink wel gelukt om hier een leesbaar en actueel informatieplatform van samen te stellen. Op verschillende digitale schermen door het hele gebouw wordt precies die informatie getoond die op die plaats ook van belang is. Met hulp van het Canadese Klipfolio (zie ook klipfolio.com) is het mogelijk om elk soort informatie in leesbare vorm te presenteren”.

Zo hebben de medewerkers van de verkoop binnendienst direct zicht op de stroom aan telefoontjes, de verkoopopbrengt van die dag en meer belangrijke data. Het houdt iedereen scherp en kweekt een gevoel dat we het “met elkaar voor elkaar” krijgen, aldus Gerlof.

Wil jij ook weten welke mogelijkheden er zijn om (al dan niet met behulp van Klipfolio) kpi’s te distribueren in jouw organisatie? Maak een afspraak met Screenlink en wij nemen ze graag met je door.

Andere artikelen

Terug naar blog overzicht

Wil je andere artikelen bekijken?
Terug naar blog overzicht

of reageren?

Stuur ons een e-mail

Stuur je reactie op dit artikel per e-mail naar 

info@screenlink.nl