Narrowcasting content: onze visie

Zelf je narrowcasting content plaatsen:

Tot zo’n tien jaar geleden werden het beheer en de content voor een website uitbesteed aan reclamebureaus. Je gaf door wat je aangepast wenste, je wachtte tot ze tijd hadden en na een aantal correcties kwam de nieuwe content live, gevolgd door een factuur! Na de komst van moderne CMS-en zoals WordPress en Joomla was je als ondernemer zelf in staat om nieuwe content op de site te plaatsen. Snel, zonder frustratie en extra externe kosten.

Met narrowcasting content is het niet anders. Screenlink verzorgt samen met onze klant een of meerdere templates, hierna maak je zelf in de eenvoudige editor je content en zet deze live, snel en zonder extra kosten.

Waar moet narrowcasting content aan voldoen ?

Stem de content af op jouw doelgroep 

Welke content toon je aan je doelgroep?  In een wachtkamer van een huisarts is de een patiënt vaak gespannen en het is fijn als je hem/haar op zijn gemak kunt stellen. Laat dan niet het laatste, meestal negatieve nieuws, zien maar toon ontspannende filmpjes van 2 minuten. Natuurlijk kun je ook relevante informatie van de praktijk zelf laten zien.

De content moet up t0 date zijn 

De content moet uiteraard altijd actueel en relevant zijn.  Zodra er oude achterhaalde content op het narrowcasting scherm staat, wordt de attentie waarde direct verlaagd. In een winkel is dit vanzelfsprekend, je wilt de acties op het scherm hebben als ze geldig zijn en niet eerder of later. Bij bedrijven is het niet anders, daar wil je ook geen vacatures die al vervuld zijn of in februari nog de aankondiging voor de kerstborrel zien. Nog te vaak worden narrowcasting systemen gebruikt zonder goede planning mogelijkheden.

Relevante en informatieve narrowcasting content

Het is belangrijk om een goede uitzending te maken en relevante content te laten zien. Wissel informatie af met vermaak. Gebruik veel afbeeldingen en weinig teksten,  eventueel met een QR code gekoppeld aan een website waar meer informatie op staat.

Toon geen klokje aan mensen die staan te wachten, maar toon met een koppeling in de wachtkamer van een huisarts hoeveel minuten achterstand er is.

De juiste tijd 

De content van een narrowcasting systeem moet zijn afgestemd op jouw doelgroep. En dat betekent dat de content in een winkel (externe communicatie) er anders uit zal zien dan in zal de content er anders uit zien dan in een bedrijf (interne communicatie).

Daarnaast stellen we de juiste tijd in dat een bezoeker de uitingen kan zien. Bij een wachtkamer van een zorginstelling is de gemiddelde wachttijd misschien wel 10 minuten, een passant in een winkelcentrum zal misschien maar 10 seconden de uiting zien.  De narrowcasting content kan daarop afgestemd worden.

Verschillende typen narrowcasting content

Eigen content 

Via een online editor of content management systeem kun je zelf content maken, inplannen en op een of meerdere narrowcasting schermen zetten. Dit is de basis van elk modern narrowcasting systeem. Dit kan in de retail content bijvoorbeeld zijn om aanbiedingen of product informatie aan klanten te tonen. In de zorg relevante informatie voor de wachtkamer zoals info video’s en het voorstellen van medewerkers. Bij de interne communicatie voor bedrijven kunnen dit vacatures, bedrijfsfilms, de jarigen, nieuws van de Personeel Vereniging en dergelijke zijn

verjaardagen

Automatische content

Hierbij maken we koppelingen aan externe bronnen zodat de content automatisch op het scherm komt. Denk hierbij aan buienradar,  filenieuws, vertrektijden van het OV. Ook het laatste nieuws van NU.nl en een RSS feed vallen hier onder. Een zeer goede aanvulling. Screenlink heeft een uitgebreid van koppeling mogelijkheden die onderdeel zijn van de Pluspakketten.

openbaar vervoer op scherm

Interne koppelingen

Hiermee kun je bijvoorbeeld je eigen Social Media kanalen koppelen aan de schermen. Speciaal voor makelaars maken we een koppeling met de Realworks account zodat woningen die te koop komen, automatisch op de schermen komen. Ook KPI’s zoals wachtrijen, productie gegevens en management overzichten behoren hieronder. Neem contact met ons op als je wilt weten of jou systeem ook te koppelen is.

Realworks koppeling

Vraag vandaag nog je gratis testaccount aan!

    Je wordt pas écht enthousiast als je zelf onze software hebt mogen proberen. Om een testaccount voor je in te stellen, hebben wij eerst een paar gegevens van je nodig zodat wij het account optimaal voor je kunnen instellen.

    Offerte aanvragen:

      Vraag direct een vrijblijvende offerte aan met dit formulier.