Waar komt het succes van Screenlink vandaan?

Veel (beginnende) ondernemers vragen zich af wat nu eigenlijk de succesfactoren zijn van een jong bedrijf. Met deze blog willen we je wat over onze eigen ervaring vertellen, en hopen we je te inspireren om hard te blijven werken voor je eigen succes.

De mens achter de organisatie

Een organisatie begint altijd met één of meerdere personen. Zonder deze ondernemers is er geen bedrijf. De rol van deze oprichters zal dan ook altijd zeer belangrijk blijven. Zij gebruiken hun visie en ervaring om het bedrijf tot een succes te maken.

Wij, de oprichters van Screenlink, hebben beide ruim 30 jaar ervaring in het ontwikkelen van markten, het genereren van business en het behouden van klanten. Tijdens ons werk bij grote bedrijven zoals Getronics en KPN hebben we geleerd waarom sommige dingen niet goed gaan. Deze ervaring gebruiken we nu dagelijks in ons eigen bedrijf. Wanneer men zegt: ‘je leert van je fouten’, klopt dat helemaal. Al is het nog slimmer om van andermans fouten te leren natuurlijk.

De markt en de bijbehorende oplossingen

Ok, je hebt nu dus gemotiveerde oprichters, maar nu moet je bedrijf ook echt aan het werk. Wie wil je als klant hebben? Waarom juist deze mensen/bedrijven? En waar zijn deze potentiële klanten naar op zoek? Kortom, je moet een grondig marktonderzoek doen. Ok, het is misschien niet het leukste dat je kunt doen… Maar geloof ons, een goed marktonderzoek vergroot je kans op succes.

Wij van Screenlink hebben ervoor gekozen om ons te focussen op de MKB markt in Nederland. Door deze duidelijke keuze kunnen wij al onze energie in één markt steken. Dit is een groot voordeel, omdat wij zo onze oplossing heel goed kunnen aanpassen aan deze markt.

Een MKB zoekt naar een eenvoudige oplossing, die uiteraard goed betaalbaar moet zijn. Ook is onze support erg belangrijk. Er zijn namelijk zelden werknemers aanwezig bij onze klanten die de nodige ervaring hebben om de systemen zelf uit te kiezen en / of te installeren. Hier spelen wij op in door onze narrowcasting systemen zo simpel mogelijk te houden. Zelfs iemand zonder enige ervaring kan na onze uitgebreide uitleg aan de slag. Dit alles bieden wij voor een eerlijke prijs, zodat we onze doelgroep kunnen bereiken.

Geluk

Ja, we moeten toegeven dat dit ook meespeelt. Ons geluk? We werden na de start van Screenlink benaderd door een klant met 50 winkels door het hele land. Dit was zeker in het begin een uitdaging, die we vol energie zijn aangegaan, en dit resulteert nu al ruim 4 jaar in een tevreden klant. Zo zijn er nog een aantal projecten die we hebben gerealiseerd waar we met geluk mee in aanraking zijn gekomen.

Maar vergeet niet dat je geluk ook een beetje af moet dwingen. Ga altijd goed om met je zakelijke relaties, blijf gemotiveerd, en werk hard.

Kwaliteit

Of je nu diensten en / of producten levert, kwaliteit is een kernwaarde. We investeren veel om deze kwaliteit te waarborgen. We verkopen alleen producten met een hoge kwaliteit, die we zelf ook zouden gebruiken. Ook speelt de prijs / kwaliteit verhouding een grote rol wanneer een potentiële klant een beslissing wil nemen. Dus we proberen deze zo goed mogelijk te houden. Als ondernemer wil je natuurlijk geld verdienen, maar vergeet niet dat je moet investeren in een goede kwaliteit om langdurig succes te hebben.

De kwaliteit van je dienst, is ook af en toe wat extra’s doen voor je klanten. Bij Screenlink monitoren we de systemen van de klanten. Indien een scherm geen verbinding meer heeft, nemen we meteen contact op met de klant, vaak is dit voor dat ze het zelf hebben gemerkt.

Naast de kwaliteit van je product of dienst, moet je ook aan de kwaliteit van je communicatie werken. Goede relaties behouden met je zakelijke contacten kost je alleen wat tijd, maar je zult er veel voor terugkrijgen.

Eenvoud van de producten en diensten

Dit is misschien niet op alle bedrijven van toepassing, maar voor ons is het belangrijk om alles simpel te houden. Onze klanten hebben vaak weinig of geen ervaring met onze systemen. Onze oplossing? Een pakket aanbieden met niet alleen de hardware en software, maar ook met trainingen zodat men zelf content op de schermen kan plaatsen. Hiernaast blijven we bereikbaar voor vragen.

Je dient dus altijd te kijken wat je klant nodig heeft. Als ondernemer is je eigen product vaak erg simpel, maar is dat ook zo voor klanten? Zo niet, maak het simpeler, en geef de juiste uitleg bij levering. Je product aanpassen naar de wensen van je doelgroep is ook een grote succesfactor.

Oplossend vermogen

Dit heb je als ondernemer waarschijnlijk al gemerkt, maar om succes te hebben moet je regelmatig problemen oplossen. Soms zijn dit problemen van je klanten, en soms zijn deze intern bij je bedrijf. Je moet veerkrachtig zijn, en even flink gas kunnen geven wanneer een klant met een probleem belt. Om een goede service te leveren, moet je problemen binnen no-time op zien te lossen. Geloof ons, soms zorgt dit voor stress momenten, maar tegelijkertijd zijn we ook altijd erg blij wanneer de klant tevreden is nadat het probleem is opgelost.

En ja, ook onze narrowcasting systemen hebben wel eens storingen, het blijft namelijk een bundel van een aantal technieken. We gaan nooit in discussie met de klant over de oorzaak, dat heeft geen nut, en is ook niet goed voor de relatie. Ons doel is om het probleem zo snel mogelijk op te lossen, of dit nu gebeurt door een reboot van een mediaspeler, het vervangen van een beeldscherm of het op locatie oplossen van een probleem.

Zonder klanten bestaat je bedrijf niet

We begonnen met het feit dat je bedrijf niet bestaat zonder de oprichters. Maar vergeet niet dat je klanten ook een enorme succesfactor zijn. Altijd klaar staan voor je klanten is een must. Merk je dat je product niet helemaal duidelijk is, of dat je klanten andere opties willen? Pas je dan aan. Want zonder deze klanten heb je misschien een leuk idee, maar zal je bedrijf niet succesvol worden.

Kortom, blijf gemotiveerd, werk hard, en zorg dat je product of dienst perfect bij je doelgroep past.

We hopen dat het delen van onze ervaring je op weg helpt om je bedrijf tot een groot succes te maken!

Andere artikelen

Terug naar blog overzicht

Wil je andere artikelen bekijken?

of reageren?

Stuur ons een e-mail

Stuur je reactie op dit artikel per e-mail naar