Narrowcasting in de retail komt steeds vaker voor en ook Rietveld Licht heeft hierop ingespeeld. De verlichtingsspecialist heeft namelijk een gloednieuwe showroom geopend langs de A15 in Sliedrecht. Met een magazijn van maar liefst 10.000m2 en ruim 300.000 lampen op voorraad, heeft Rietveld Licht zichzelf gepositioneerd als online marktleider in Nederland. In de showroom zijn geen traditionele kassa’s te vinden, omdat betalen snel en veilig kan worden gedaan vanaf de smartphone. De huiselijke sfeer van de winkel zorgt ervoor dat je direct geïnspireerd raakt en kunt zien wat voor effect de lampen hebben op jouw interieur.
Communicatie verbeteren
De showroom van Rietveld Licht is een fysieke winkel waar alleen online een bestelling geplaatst kan worden. “We hadden Narrowcasting nodig om de afwijkende manier van werken in onze winkel uit te leggen aan onze bezoekers. Met narrowcasting wilden we kort kunnen uitleggen hoe klanten een bestelling kunnen plaatsen en wanneer deze gereed is voor ophaal. Ook wilden we er de nodige informatie op tonen, bijvoorbeeld dat enkel de lampen te koop zijn. De meubels staan er puur ter aankleding van de kamers.”
Optimale dienstverlening vanaf het eerste contactmoment
“Ik zou Screenlink absoluut aanraden. We kregen een snelle reactie terug op onze aanvraag en kwamen snel tot de conclusie dat het systeem van Screenlink past bij onze wensen. Voor de winkel waren we op zoek naar een simpel Narrowcasting systeem waar we ons eigen systeem aan konden koppelen. We zijn zeer tevreden over het technische gedeelte waarbij we een scherm mochten testen. Het systeem heeft nooit enige hapering gehad.”
Verhoog de omzet met narrowcasting in de Retail
Of het nu gaat om het tonen van producten, het informeren van klanten over speciale aanbiedingen of het promoten van een merk, narrowcasting biedt de mogelijkheid om jouw boodschap op een effectieve manier te communiceren. Daarom hebben wij een unieke oplossing ontworpen voor de Retail.
Meer weten? Bezoek dan onze pagina over narrowcasting in retail. Hier vind je uitgebreide informatie over onze diensten. Wij zijn er om u te helpen jouw winkel naar een hoger niveau te tillen!
Polygon is een internationaal bedrijf dat gespecialiseerd is in het herstellen van water- en brandschade, in tijdelijke klimaatoplossingen en in het opsporen van lekkages. Het bedrijf stond onlangs voor een uitdagend probleem: Een intern communicatieprobleem dat hun efficiëntie en samenwerking belemmerde. Dit leidde tot vertragingen, misverstanden en een gebrek aan samenhang binnen het bedrijf. In een poging om deze obstakels te overwinnen en de interne communicatie te verbeteren, ging Polygon op zoek naar digitale communicatie oplossingen.
Polygon vindt het belangrijk dat medewerkers betrokken zijn
Monique Laijan, management assistent/ project assistent: “Ons bedrijf beheerst de gevolgen van water, brand en klimaat. We vangen bijvoorbeeld mensen op die last hebben van de gevolgen van een brandschade en alle emoties die daarbij komen kijken. Daarom werken er bij Polygon mensen die graag andere mensen helpen. Ons succes is afhankelijk van de betrokkenheid van onze medewerkers en de manier waarop zij zich met inlevingsvermogen focussen op de klant. Om de betrokkenheid van onze mensen bij ons bedrijf te behouden vinden wij het belangrijk om onze mensen zo goed en snel mogelijk te informeren over relevante gebeurtenissen in ons bedrijf”.
Interne communicatie verbeteren met digitale communicatie
“Polygon is op dit moment actief in de overname van andere bedrijven en groeit hard in korte tijd. Daardoor wordt het personeelsbestand steeds groter. Om ervoor te zorgen dat iedere medewerker goed en snel de informatie ontvangt, hebben we gekeken welke mogelijkheden er zijn om dit te realiseren en dat bleek narrowcasting te zijn.
De directie heeft mij gevraagd mij te verdiepen in Narrowcasting en te kijken welke mogelijkheden er zijn voor Polygon Nederland. Een collega van mij had in het verleden contact gehad met Screenlink over narrowcasting en daarom heb ik hen opnieuw benaderd en een afspraak gemaakt. In de showroom heeft Ad van de Put mij uitgebreid uitgelegd en laten zien wat er voor ons bedrijf mogelijk is wat betreft digitale communicatie. Hij dacht echt met mij mee.
Omdat de ene vestiging groter als dan de andere zijn we uitgekomen op 2 verschillende presentatieschermen. Deze zijn bovendien verrijdbaar, zodat we ze niet alleen kunnen gebruiken voor de interne communicatie, maar bijvoorbeeld ook in kunnen zetten voor teams- en andere meetings zoals evenementen voor klanten. Of zetten de schermen bij de receptie om onze klanten welkom te heten.
In kaart brengen wat nodig is
“Toen bekend was wat de mogelijkheden waren heb ik met al onze 17 vestigingen contact gehad over de locatie waar we de beeldschermen konden plaatsen en het aantal mensen dat daar werkzaam is. Dat is nodig om de grootte van het beeldscherm te bepalen. Op die manier heb ik in kaart gebracht wat we nodig hadden. Daarna ben ik nog een keer terug gegaan naar Screenlink samen met onze IT man om alle technische zaken te bespreken”, zo vertelt Monique.
Op basis van onze behoefte heeft Screenlink een offerte gedaan. Die hebben we voorgelegd aan onze directie en vervolgens zijn de beeldschermen aangeschaft.
Kort daarna heeft Screenlink alle beeldschermen in alle 17 vestigingen geplaatst. Dat hebben zij netjes en heel goed gedaan; we zijn zeer tevreden!
Verschillende boodschappen op verschillende vestigingen
“Samen met onze Marketing & Communicatie afdeling plaats ik de boodschappen voor de diverse vestigingen op de schermen van de verschillende vestigingen. Soms zijn dat algemene mededelingen zoals bijvoorbeeld over procedure ziekteverzuim, openstaande vacatures (met QR code), verjaardagen die beschikbaar zijn. Maar het is ook mogelijk om per locatie boodschappen te plaatsen zoals het lokale weer en verkeer. Het systeem is gebruiksvriendelijk en als je vragen hebt kun je altijd bij de Helpdesk van Screenlink terecht, waar je snel en adequaat door geholpen wordt”.
Ervaring met Screenlink
Monique is zeer tevreden over de service van Screenlink. “Wat ik zo fijn vind aan Screenlink is dat ze goed met je meedenken. Ze hebben veel kennis van narrowcasting en presentatieschermen. Maar ze leggen vooral goed uit wat voor jouw bedrijf goed werkt. Ze nemen echt de tijd voor je. Ze zijn heel goed bereikbaar, komen afspraken na en er is veel persoonlijke aandacht. “Kortom, ik beveel Screenlink aan, want zij brengen ‘meer in beeld’, aldus Monique.
Nagtzaam Accountants en Fiscalisten ondersteunt ondernemers en bedrijven met het samenstellen, beoordelen en controleren van jaarrekeningen en financiële overzichten. Onlangs was Nagtzaam Accountants en Fiscalisten op zoek naar een manier om hun presentaties en vergaderingen efficiënter te maken. Ze wilden een interactief presentatiescherm dat hen in staat zou stellen om interactief te communiceren en samen te werken met hun klanten en collega’s.
Een 86 inch interactief presentatiescherm op een verrijdbare trolley. Accessoires: Een Nureva microfoon en Yealink camera systeem.
Eind 2020 werd besloten om het pand te gaan verbouwen en spreekkamers te vervangen door nieuwe grotere vergaderruimten. Destijds werd nog gebruik gemaakt van een ouderwetse beamer die steeds meer problemen gingen vertonen. Daarnaast is ook de behoefte aan video vergaderen flink toegenomen. De hoogste tijd dus om de vergaderruimten te moderniseren. Antoinette van Engelen, persoonlijk assistent van de algemeen directeur, Yousef Kayyal, kreeg de opdracht om moderne presentatieschermen te zoeken.
“Omdat wij omgaan met vertrouwelijke gegevens van klanten is het voor ons extra belangrijk dat alle info die gepresenteerd wordt op het presentatiesysteem waarmee wij werken goed beveiligd is”, aldus Antoinette. “Toen ik ging zoeken naar nieuwe presentatiemogelijkheden kwam ik bij Screenlink terecht. We maakten een afspraak en eind september zijn we naar de showroom in Zaltbommel gereisd. Daar heeft Screenlink ons alle mogelijkheden laten zien. Er werd al redelijk snel een offerte uitgebracht en vervolgens is Screenlink naar Veghel gekomen om de situatie ter plaatse te bekijken. Wat ik zo fijn vind is dat ze goed met ons meedenken. Ze communiceren kort en krachtig en alles is goed georganiseerd”.
Succesvolle implementatie
Kortom, de implementatie van een interactief presentatiescherm heeft Nagtzaam Accountants en Fiscalisten in staat gesteld om hun presentaties en vergaderingen naar een hoger niveau te tillen en een professionele uitstraling te creëren. Daarnaast stelt het hen in staat om effectiever te communiceren, nauwer samen te werken met klanten en collega’s, en hun dienstverlening te verbeteren.
“Het is fijn als je zakendoet met mensen waar je een goed gevoel bij hebt”.
In Nieuwegein, direct aan de A2, ligt CAST, het handelsplatform voor Schoenen, Sport en Mode. Het is een groot indrukwekkend pand met 3 verdiepingen en 150 showrooms. Als inkoper kun je hier het hele jaar terecht om de nieuwe en doorlopende collecties te bekijken en te reserveren. Daarnaast beschikt CAST over verschillende ruimtes die naar wens ingericht kunnen worden voor bijvoorbeeld; presentaties, vergaderingen en trainingen. Dit maak het een unieke locatie.
Draadloze oplossing
Nikki de Gier is verantwoordelijk voor de verhuur van deze ruimtes. Nikki: “In deze ruimtes werkten wij voorheen met gehuurde TV schermen. Dat betekende dat we bij verhuur van de ruimte zelf de kabeltjes en speakers met de hand moesten aansluiten. Dat is veel werk en je ziet overal kabels liggen. Daarom leek mij een draadloze oplossing niet alleen praktischer, maar ook veel professioneler. Na onderzoek samen met collega Marijn Verschure kwam ze bij Screenlink terecht.
Persoonlijk advies
“Tijdens een bezoek aan de showroom van Screenlink in Zaltbommel werd alles goed uitgelegd. Directeur Ad van de Put adviseerde ons twee verrijdbare presentatieschermen, zodat we deze schermen niet alleen in de vergaderruimtes, maar ook op beurzen of ledenvergaderingen konden gebruiken. Daar hadden wij zelf nog niet bij stilgestaan, Slim meegedacht van ze “, vertelt Nikki.
No-nonsense aanpak
“De presentatieschermen zijn netjes op tijd geleverd en Screenlink heeft alles geïnstalleerd. Dat konden we wel waarderen, die no-nonsens aanpak van ze. Het is fijn als je zaken doet met mensen waar je een goed gevoel bij hebt. Al met al zijn wij zeer tevreden over de schermen die we nu in onze vergaderruimtes gebruiken. We gebruiken ze steeds vaker en bij steeds meer gelegenheden.”
Chain Logistics in Uden is gespecialiseerd in logistieke dienstverlening. Het bedrijf biedt een totaalpakket aan logistieke diensten, waaronder transport, warehousing en e-fulfilment. Er werken 85 mensen “Wij zijn de meest persoonlijke dienstverlener van Nederland. Een persoonlijke band met onze werknemers en klanten vinden wij erg belangrijk”, zegt Tim Jansen, manager bedrijfsbureau.
“We houden onze mensen graag op de hoogte van alles wat er in ons bedrijf speelt of wat er voor hen relevant kan zijn. Zo vinden we het belangrijk dat onze chauffeurs vellig de weg op gaan, en onze mensen in de productie de goede instructies zien. Wij wilden hier al lang iets aan doen, maar het kwam er gewoon niet van. Totdat ons bedrijf in 2021 vanwege flinke groei naar een nieuw en veel groter pand verhuisde”.
Narrowcasting
“We gingen online op zoek naar narrowcasting oplossingen en kwamen al snel bij Screenlink terecht. Zij leveren niet alleen goede producten, maar combineren deze met goede software Zij denken met ons mee en dragen oplossingen aan, dat is ook onze filosofie. Het klikte”.
Wij hebben verschillende producten in gebruik. Bij de ontvangst staat een narrowcasting scherm waar wij onze klanten welkom heten. Verder hebben wij in de kantine en in de productieruimten schermen hangen waar wij niet alleen leuke nieuwtjes laten zien aan onze medewerkers, maar ze ook informeren over relevante gebeurtenissen in ons bedrijf.
Gemakkelijke narrowcasting software
“Het mooie is dat je de content gemakkelijk kunt aanpassen en kunt laten zien op de schermen waar dat gewenst is. Het is gemakkelijk om dat te leren: Michelle van personeelszaken, Saskia van de administratie en ikzelf hadden dat binnen no time onder de knie.
We hebben wel eens meegemaakt dat de software haperde, maar ook dan is Screenlink er voor je. Ze zijn deskundig en snel en prettig in de omgang. Ze geven je een goed advies, ze installeren alles en ook de service is prima.”
“Ik ontdekte narrowcasting voor het eerst bewust bij een collega installateur. Ik zag op het scherm dat er iemand jarig was en de jarige werd door het bedrijf gefeliciteerd. Ik vond het een mooi middel om samen met de mensen in het bedrijf de dingen te delen die je belangrijk vindt”.
Aan het woord is Karin van Antwerpen, directeur van Van Antwerpen Elektrotechniek, dé elektricien voor particulieren en bedrijven in Tilburg en omstreken. Dit familiebedrijf heeft 22 mensen in dienst die het grootste gedeelte van de dag onderweg zijn om bij klanten elektrotechnische installaties te installeren of te repareren.
Dagelijks gebruik
Nadat Karin een post van Sreenlink bij Ad van de Put op LinkedIn zag heeft ze hem meteen benaderd. In een persoonlijk gesprek met Ad en een duidelijk filmpje werd onder het genot van een cappuccino ook de projectleider geënthousiasmeerd.
“Ook de uitleg en plaatsing zijn naar behoren verlopen. Daarna moet je het zelf gaan doen en wij gebruiken het systeem dagelijks. Van het verwelkomen van bezoekers tot mededelingen en de beste wensen volgen wij het nieuws en soms staat op de narrowcasting gewoon een heerlijk huiselijk knapperd vuurtje. Supergezellig op kantoor.”
Boodschap visualiseren
“Ik vind het belangrijk om onze mensen goed te blijven informeren, te herinneren of mededelingen te kunnen doen. Omdat je met een narrowcasting scherm de boodschap beter kunt visualiseren wordt het begrijpelijker en pakken de medewerkers het beter en sneller op. Het is moderner en sluit beter aan bij de visuele wereld waarin we nu leven.
“In het kantoor worden onze bezoekers bij binnenkomst welkom geheten. In de showroom werken wij met een digitaal bord om onze klanten te informeren. Zo kunnen we hen aan het begin van het gesprek een bedrijfsfilm laten zien waarmee men al een goed idee krijgt van wie wij zijn , wat wij doen en wat wij voor u kunnen betekenen.
Met de klant kunnen wij bijvoorbeeld de tekeningen van een nieuw te bouwen woning op groot formaat doornemen en meteen aanpassingen op het scherm zetten. Zo wordt bij het bespreken van een installatie bespreken alles meteen visueel en waar de nodige aanpassingen moeten worden gedaan kunnen wij deze meteen doorsturen naar onze tekenaar, die er direct mee aan de slag kan.
Professionele oplossing
Ik vind het belangrijk om het goed te doen voor onze medewerkers, ze goed te informeren over alles wat er in ons bedrijf speelt en ook de successen me ze te delen. Screenlink heeft ons geadviseerd over de schermen die daarvoor geschikt zijn. De oplossingen waar wij voor hebben gekozen zijn professioneel en, ook niet onbelangrijk, ze smoelen vooral goed. Het helpt ons om beter te communiceren met onze medewerkers en onze klanten, en dat maakt het samenwerken met elkaar een stuk fijner en gemakkelijker.”