Corporate

Onmisbaar voor bedrijfsstatistieken: een KPI dashboard

KPI-dashboards zijn de afgelopen jaren geëvolueerd van eenvoudige formulieren die s’morgens op het prikbord geplaatst werden, tot heden ten dage een of meerdere grote beeldschermen met de belangrijke kengetallen van het bedrijf die automatisch ververst worden.

Een KPI-dasboard stelt teams in staat om hun productiviteit en doelen op een actuele manier te visualiseren. Wanneer de informatie duidelijk gepresenteerd wordt en voor iedereen binnen het bedrijf toegankelijk is, dan worden zakelijke doelen en doelstellingen een gedeelde verantwoordelijkheid.

Maar waarom hebben we een KPI-dashboard nodig als we dezelfde informatie op een computer of telefoon kunnen opvragen? Met een TV kunnen de belangrijkste data (KPI’s) dagelijks en direct actueel gepresenteerd worden! Er is geen betere manier om succes op deze manier te delen en zodanig nog betere prestaties na te streven. Bovendien, KPI-dashboards:

  • Verbeteren de transparantie van het bedrijf
  • Zorgt voor een positieve zelfsturende werking om gemeenschappelijke doelen te bereiken
  • Zorgt voor een cultuur van open communicatie rond KPI’s en statistieken
  • Bevordert discussies mbt de data
  • Bespaart veel tijd om ad hoc rapportages te maken
  • Stand van zaken is altijd zichtbaar (geen apart programma op de pc te openen)

We hebben klanten die KPI-dashboards plaatsen in directiekamers, binnen afdelingen en zelfs in hun thuiskantoor. Als teams hun prestaties in 1 oogopslag kunnen zien, is er een nieuwe motivatie om (groeps-)doelen te bereiken.